Факультет Бізнесу та соціальних комунікацій
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет Бізнесу та соціальних комунікацій by Author "Bazyka S."
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item RESEARCH OF MODERN DIGITAL MARKETING TRENDS(Хмельницький національний університет, 2024) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Тардаскіна Т. М.; Tardaskina T.; Гордєєва Є.; Gordieieva Y.; Базика С. К.; Bazyka S.Today's digital marketing is undergoing significant changes due to digital transformation. The article explores the key trends shaping the modern digital marketing paradigm, including process automation, content personalization, the use of big data, as well as the latest digital technologies such as VR and AR, artificial intelligence. The article pays special attention to the challenges and opportunities that companies face in the process of adapting to the digital environment. The article analyzes modern digital marketing tools. Today's digital marketing tools are essential for any business because they allow you to reach your target audience through a variety of digital channels. They provide effective interaction with customers, including personalization of communications and offers. During the study, the practical aspects of the integration of digital technologies into marketing activity with the aim of increasing its efficiency and effectiveness were determined. Modern digital marketing trends play a primary role in the development of a company's digital marketing strategy. A digital marketing strategy allows you to respond more quickly to changes in the market and adapt to new conditions, which ensures the sustainable development of the company in the conditions of the digital economy. In today's world, where digital transformation is transforming business processes and consumer habits, digital marketing is becoming a necessity for businesses in all sectors of the digital economy. An analysis of modern digital marketing trends demonstrates that automation strategies, the use of big data, personalization of content and the introduction of the latest technologies are critical for successful competition and attracting the modern consumer. Modern digital marketing tools are analyzed, the advantages of the development of digital tools in the context of digital marketing are determined and substantiated, practical aspects of the integration of the latest technologies in marketing activities are proposed to increase their effectiveness and efficiency. The integration of digital technologies and tools allows companies to quickly adapt to changing market conditions and remain competitive. This contributes to the creation of more flexible, adaptive and personalized marketing strategies that meet the modern needs of consumers. The results of the conducted studies emphasize the importance of constant improvement of marketing strategies and adaptation to rapidly changing market conditions to effectively use the potential of digital tools in marketing activities. Сучасний цифровий маркетинг зазнає значних змін у зв'язку з цифровою трансформацією. У статті досліджуються основні тенденції, що формують сучасну парадигму цифрового маркетингу, включаючи автоматизацію процесів, персоналізацію контенту, використання великих даних, а також новітні цифрові технології, такі як VR і AR, штучний інтелект. Особлива увага приділяється викликам і можливостям, з якими стикаються компанії в процесі адаптації до цифрового середовища. У статті аналізуються сучасні інструменти цифрового маркетингу. Сьогоднішні інструменти цифрового маркетингу є необхідними для будь-якого бізнесу, оскільки вони дозволяють охоплювати цільову аудиторію через різні цифрові канали. Вони забезпечують ефективну взаємодію з клієнтами, включаючи персоналізацію комунікацій та пропозицій. Під час дослідження було визначено практичні аспекти інтеграції цифрових технологій у маркетингову діяльність з метою підвищення її ефективності та результативності. Сучасні тенденції цифрового маркетингу відіграють ключову роль у розробці цифрової маркетингової стратегії компанії. Цифрова маркетингова стратегія дозволяє швидше реагувати на зміни ринку та адаптуватися до нових умов, що забезпечує стале зростання компанії в умовах цифрової економіки. У сучасному світі, де цифрова трансформація змінює бізнес-процеси та споживчі звички, цифровий маркетинг стає необхідністю для бізнесу у всіх секторах цифрової економіки. Аналіз сучасних тенденцій цифрового маркетингу демонструє, що стратегії автоматизації, використання великих даних, персоналізація контенту та впровадження новітніх технологій є критичними для успішної конкуренції та залучення сучасного споживача. Проаналізовано сучасні інструменти цифрового маркетингу, визначено і обґрунтовано переваги розвитку цифрових інструментів у контексті цифрового маркетингу, запропоновано практичні аспекти інтеграції новітніх технологій у маркетингову діяльність для підвищення їх ефективності та результативності. Інтеграція цифрових технологій та інструментів дозволяє компаніям швидко адаптуватися до мінливих ринкових умов і залишатися конкурентоспроможними. Це сприяє створенню більш гнучких, адаптивних та персоналізованих маркетингових стратегій, які відповідають сучасним потребам споживачів. Результати проведених досліджень підкреслюють важливість постійного вдосконалення маркетингових стратегій та адаптації до швидко змінних ринкових умов для ефективного використання потенціалу цифрових інструментів у маркетинговій діяльності.Item ВПЛИВ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ БІЗНЕСУ НА КОНСАЛТИНГОВІ ПОСЛУГИ В СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Базика С. К.; Bazyka S.; Федчик О. В.; Fedchyk O.В статті проведена оцінка впливу цифрової трансформації бізнесу на розвиток консалтингових послуг інформаційно-комунікативної сфери та зміну їх функціоналу в структурі цифрової економіки. Розглянуті основні етапи та сучасні тренди розвитку цифрової економіки й її технологічних засад. Обґрунтований перехід цифрового суспільства від стратегії «Індустрії 4.0» до стратегії «Суспільство 5.0». Визначено, що основним трендом цифрової економіки є всебічне запровадження основ економіки спільного споживання. В рамках бізнес-процесів економіки спільного споживання відбувається розширення інструментарію управлінського консалтингу. Чим аспектам сприяє надання консалтингових та інформаційних послуг на базі цифрових екоплатформ та екосистем. Визначено, що саме останні мають технологічні можливості для залучення споживачів та створення бізнес-моделей спільного споживання. Крім того, інноваційні бізнес-моделі цифрової економіки мають високий ступень безпеки зберігання та користування своїми персональними даними. Проведено аналітичний огляд та оцінку змінами в структурі ВВП країни за останні роки стрімкого розвитку цифровізації суспільства. Структура ВВП країни за розподілом випуску послуг свідчить про те, що консалтингові послуги в сфері інформації та телекомунікацій мають високі індекси, що підтверджує високу значущість консалтингових послуг в сфері ІКТ. Відмінною рисою цифрової економіки є зосередження економічної діяльності на екоплатформах, які є цифровим середовищем з набором функцій і сервісів, що забезпечує потреби споживачів і виробників, а також реалізують можливості прямої взаємодії між ними. Доведено, що в результаті організації такої взаємодії змінюється роль та функціонал консалтингових послуг в сфері ІКТ. Проведений аналіз дозволив визначити та обґрунтувати, що функціонал консалтингових послуг змінюється в умовах цифрової економіки та безпосередньо пов’язаний з розвитком інформаційно-комунікативних послуг та запровадженням інноваційної цифрової методології управління ІТ-компаніями. Результати проведеного дослідження дозволили зробити та обґрунтувати висновок про значущість консалтингових послуг в структурі інформаційно-комунікативних технологій. The article assesses the impact of business digital transformation on the development of consulting services in the information and communication sector and the changes in their functionality within the structure of the digital economy. The main stages and current trends in the development of the digital economy and its technological foundations are reviewed. The transition of the digital society from the "Industry 4.0" strategy to the "Society 5.0" strategy is substantiated. It is determined that the main trend of the digital economy is the comprehensive implementation of the principles of the shared economy. Within the business processes of the shared economy, there is an expansion of management consulting tools. This is facilitated by the provision of consulting and information services based on digital eco-platforms and ecosystems. It is found that these platforms have the technological capabilities to engage consumers and create shared economy business models. Moreover, the innovative business models of the digital economy have a high level of security for storing and using personal data. An analytical review and assessment of changes in the country's GDP structure over the recent years of rapid digitalization are presented. The country's GDP structure, in terms of the distribution of service output, indicates that consulting services in the information and telecommunications sector have high indices, which confirms the significant role of ICT consulting services. A distinctive feature of the digital economy is the focus of economic activity on eco-platforms, which are digital environments with a set of functions and services that meet the needs of consumers and producers, while also enabling direct interaction between them. It is proven that as a result of organizing such interaction, the role and functionality of consulting services in the ICT sector are changing. The analysis allowed for the identification and justification of changes in the functionality of consulting services in the context of the digital economy, directly linked to the development of information and communication services and the implementation of innovative digital methodologies for managing IT companies. The results of the study made it possible to conclude and justify the importance of consulting services within the structure of information and communication technologies.