ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ У ДУІТЗ
View/ Open
Date
2022Author
Булгару, Н.Б.
Булгару, Н.Б.
Bulharu, N.B.
Радіус, О.А.
Радиус, Е.А.
Radius, О.А.
Metadata
Show full item recordAbstract
У статті розглядаються інноваційні форми та методи дистанційного навчання при викладанні англійської мови в ДУІТЗ. Проаналізовано переваги та недоліки форм і методів дистанційного навчання. У статті наводиться приклад опрацювання вченими інноваційних форм та методів дистанційного навчання при викладанні англійської мови у таких напрямках: підвищення інтенсивності занять; розширення змісту; будівництвом індивідуальних траєкторій для кожного студента, враховуючи його здібності та мотиваційно-ціннісну сферу особистості; інтенсифікацію самостійної роботи студентів. Серед них: інноваційні інформаційні освітніітехнологіі, інтерактивні методики навчання, роль викладача, що є рушієм інноваційної діяльності у вищому навчальному закладі. Розглянуто також види взаємодії між студентом, викладачем і навчальними матеріалами. Визначені особливості впровадження інноваційних та інформаційних технологій в освітній процес ВНЗ, охарактеризовані основні якості та критерії технологічності освітнього процесу у ВНЗ. Встановлено, що основним змістом діяльності вищого навчального закладу повинно стати проектування інноваційного освітньо-виховного середовища. З’ясовано, що дистанційне навчання підвищує якість навчання за рахунок використання новітніх технологій та електронних бібліотек. The paper presents innovative forms and methods of distance learning in teaching the English language in SUITT. The advantages and disadvantages of forms and methods of distance learning are analyzed. Distance learning tools are increasingly being introduced into the education process. Therefore, the search for innovations in the development of methods and technologies for such activities is considered a priority. The article gives an example of the processing by scientists of innovative forms and methods of distance learning in teaching the English language in the following areas: increasing the intensity of classes; expansion of content; building individual trajectories for each student, taking into account his abilities and motivational value sphere of the personality; intensification of independent work of students. Among them: innovative information educational technologies, interactive teaching methods, the role of the teacher, who is the driver of innovative activity in a higher educational institution. The types of interaction between the student, teacher and educational materials are also considered. The features of the introduction of innovative and information technologies in the educational process of the university are determined, the main qualities and criteria for the technological effectiveness of the educational process in universities are characterized. It has been established that the main content of the activity of a higher educational institution should be the design of an innovative educational environment. It has been established that distance learning improves the quality of education through the use of the latest technologies and digital libraries.