• English
    • українська
    • русский
  • English 
    • English
    • українська
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • ННІ Інфокомунікацій та програмної інженерії (до 2021 р.)
  • Кафедра телекомунікаційних систем
  • Статті
  • View Item
  •   DSpace Home
  • ННІ Інфокомунікацій та програмної інженерії (до 2021 р.)
  • Кафедра телекомунікаційних систем
  • Статті
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ANALYSIS AND COMPARISON OF CONNECTIVITY AND GEOMETRY MESH COMPRESSION IN 3D OBJECTS

Thumbnail
View/Open
Самусь.pdf (497.6Kb)
Date
2017
Author
Samus, N.S.
Самусь, Н.С.
Metadata
Show full item record
Abstract
In this article the different connectivity and geometry compression algorithms of 3D objects were analyzed and compared. Mesh connectivity is completely unknown to the encoder before the compression. Face Fixer, Edgebreaker and Valence-based approach as well as a Huffman code and an arithmetic code was applied to encode connectivity information and compare experimental results. In geometry, compression typical and non-typical methods of encoding meshes, images, and video were applied. Elias gamma code, Even-Rodeh code, Rice code, Gray code (or RBC), and Fibonacci sequence were among them. Furthermore, the stage of pre-processing coding geometry of mesh models was suggested. Additionally, the use of a Residue numeral system in pre-processing stage was offered. У цій статті проаналізовано і порівняно різні алгоритми стиснення зв’язності і геометрії 3D об’єктів. Зв’язність сітки повністю невідома кодеру перед стисненням. Для кодування даних зв’язності і порівняння експериментальних результатів використовувалися алгоритми Face Fixer, Edgebreaker і Valence-based approach у поєднанні з кодом Хаффмана й арифметичним кодом. При стисненні геометрії застосовувалися типові і не типові для кодування сіток, зображень і відео методи, серед яких гамма-код Еліаса, код Івен-Роде, код Райса, ряд Фібоначчі. Крім цього, був запропонований етап попереднього оброблення кодування геометрії сіткових моделей. На доповнення пропонується використовувати систему залишкових класів на етапі попереднього оброблення. В этой статье проанализированы и сравнены различные алгоритмы сжатия связности и геометрии 3D объектов. Связность сетки полностью неизвестна кодеру перед сжатием. Для кодирования данных связности и сравнения экспериментальных результатов были применены подходы Face Fixer, Edgebreaker и Valence-based approach в сочетании с кодом Хаффмана и арифметическим кодом. При сжатии геометрии применялись типичные и нетипичные методы кодирования сеток, изображений и видео, среди которых гамма-код Элиаса, код Ивэн-Роде, код Райса, ряд Фибоначчи. Кроме того, был предложен этап предварительной обработки кодирования геометрии сеточных моделей. В дополнение предложено использовать систему остаточных классов на этапе предварительной обработки.
URI
http://hdl.handle.net/123456789/1461
Collections
  • Статті

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV