Факультет Бізнесу та соціальних комунікацій
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Факультет Бізнесу та соціальних комунікацій by Author "Kofman V."
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
Item STRATEGY OF BRANDING OF STREAMING SERVICES IN THE DIGITALIZATION CONDITIONS(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Technicznej w Katowicach, 2022) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Радкевич Л.; Radkevych L.; Кофман В.; Kofman V.; Сторчовий Н.; Storchovyi N.The article substantiates the stages of formation of the branding strategy of streaming services in the conditions of digitalization. The main stage in the formation of brand strategy is to conduct marketing research aimed at determining the brand’s position in the market. The article presents the results of NaVi’s marketing research as one of the most popular streaming services in the field of e-sports. As a result of the study, the procedure for forming the strategic principles of branding streaming services in the context of digitalization was determined. The main segments of the target audience of streaming services have been identified, which include «skeptical fans» and «enthusiast fans». The advantages of streaming as a tool for brand formation and promotion are evaluated. It was substantiated the key factors due to which the added value of the brand in the field of streaming services is formed.Item TRANSFORMATION OF E-COMMERCE BUSINESS MODELS IN THE DIGITAL ECONOMY(Національний гірничий університет, 2024) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Тардаскіна Т. М.; Tardaskina T.; Чайковська М.; Chaikovska М.; Ніценко В.; Nitsenko V.; Панковець Л.; Pankovets L.; Кофман В.; Kofman V.Purpose. Research on the transformation of e-commerce business models in the conditions of the digital economy, analysis of the main directions of changes in business processes, as well as the determination of key differences between Internet commerce, e-commerce and online commerce, substantiation of the difference in the sources of generation of added value and identification of the factors that facilitate the transition from traditional e-commerce business models to digital ones. Methodology. When conducting the research, the trends of the development of electronic commerce and the factors contributing to their transformation in the conditions of the digital economy were revealed by the method of formal analysis. Findings. This study presents an analysis of trends and factors affecting the development of digital commerce and the transformation of digital commerce business models. The directions of integration of digital technologies into business processes and strategic aspects of the implementation of digital solutions into business practice are substantiated. The key factors that contribute to the transformation of e-commerce business models into digital commerce business models are identified, in particular, in the creation and implementation of new business models that allow for effective adaptation to the conditions of the digital economy. It is found that the economic basis of transformations of business models is the sources of creation of added value. It has been proven that digital technologies, which form the basis of e-business, are carriers and main sources of added value creation, which is reflected in business monetization models. The impact of artificial intelligence on the prospects and further development of digital commerce business models is analyzed. Originality. The scientific novelty obtained as a result of this research consists in the definition and substantiation of a new factor – added value, which is the main factor influencing the transformation of e-commerce business models into a digital commerce business model, which takes place under the influence of the digital economy. The novelty of the obtained research results in terms of substantiation of added value as a factor of transformation is proven by confirming the hypothesis that the formation of e-commerce business models and their transformation into digital commerce models take place under the influence of digital sources of added value creation. Practical value. The value is defined in the single directions of obtaining additional value in business models of digital commerce.Item МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ ПРОСУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ БРЕНДІВ В ПАРАДИГМІ СТАЛОГО РОЗВИТКУ(Видавничий дім "Гельветика, 2023) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Кофман В. Ю.; Kofman V.В статті обґрунтовані основні положення концепції екологічного маркетингу в умовах сталого розвитку. Визначені умови виникнення концепції екологічного маркетингу та її взаємозв’язок з парадигмою сталого розвитку. Розглянуті теоретичні засади формування концепції екологічного маркетингу. Обґрунтовані маркетингові інструменти просування екологічних брендів в парадигмі сталого розвитку. В результаті проведеного аналізу, визначено атрибути екологічних брендів, які створюють цінність екологічних брендів. В контексті цього підходу булі запропоновані стратегії позиціонування брендів в поєднані з функціональними, емоційними вигодами, вигодами самовираження, екологічними та соціальними вигодами. Запропоновані маркетингові інструменти просування екологічних брендів. Вдосконалено Модель атрибутів еко-брендів на основі підходу Brand Pyramid. The article substantiates the main provisions of the concept of ecological marketing in the conditions of sustainable development. It was found that ecological marketing was founded and developed as a result of the evolution of the concept of social and ethical marketing. It was aappointed to understand the concept of ecological marketing and its interrelationship with the paradigm of steel development. It has been examined theoretical ambush for the formation of the concept of ecological marketing. It was substantiated the main differences between the ecological concept of marketing and the socio-ethical concept of marketing. It was grounded marketing tools for promoting ecological brands in the paradigm of sustainable development. As a result of the analysis, attributes of ecological brands that create brand value have been identified. In the context of this approach, brand positioning strategies combined with functional, emotional benefits, benefits of self-expression, environmental and social benefits were proposed. It was aapproved marketing tools and promotion of eco-friendly brands. The Eco-brand attribute model based on the Brand Pyramid approach has been improved. In part of the main difference model of attributes of ecobrands, the following unique characteristics were determined: organicity of eco-brands; the presence of additional characteristics of the product due to its environmental friendliness; ecological friendliness of eco-brands with other brands; orientation towards an ecological lifestyle; a sense of social responsibility and involvement in solving global goals; solving the rational problem of preserving the ecosystem and ensuring the need for a healthy lifestyle; The only "green" concept of eco-brands. Formed and substantiated elements of the brand's value proposition, which are based on functional and emotional benefits, benefits of self-expression, environmental friendliness of the product and relative price.Item СТРАТЕГІЧНІ ЗАСАДИ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ В ЦИФРОВІЙ ЕКОНОМІЦІ(West Ukrainian National University, 2023) Чукурна О. П.; Chukurna O.; Солідор Н.; Solidor N.; Кофман В.; Kofman V.В статті обґрунтовані стратегічні засади бренд-менеджменту в цифровій економіці. Розглянуті та проаналізовані можливості цифрових інструментів бренд-менеджменту. Проведено аналіз наукових підходів щодо визначення поняття «бренд». Зроблений висновок, що стратегія брендингу заснована на довгострокових відносинах зі споживачем, проте бренд розглядається, як певна ідея, яка пов’язує всі напрями бізнесу, створюючи його унікальність. Зроблений висновок щодо впливу цифровізації на формування індивідуалізації відносин зі споживачами за рахунок впровадження цифрових інструментів та отримання адресного контакту зі споживачем. Розглянуто та проаналізовано можливості цифрових інструментів бренд-менеджменту та трансформацію стратегічних засад бренд-менеджменту. Визначені відмінності між традиційними та цифровими інструментами брендингу. Обґрунтовані та систематизовані чинники впливу на зміну стратегічних підходів в системі бренд-менеджменту, до яких відносять наступні: стрімкий розвиток новітнього інструментарію в сфері інформаційно-комунікаційні технології; зміна поведінки споживачів в умовах цифрової економіки; можливість миттєвого впливу на свідомість споживача за рахунок використання AR-, та VR-технологій; можливість здійснення аналітичної обробки інформації в реальному часі за рахунок використання Big Data, Cloud Technology, Blockchain; індивідуалізація відносин зі споживачем та можливість миттєвого задоволення його потреб; впровадження нових бізнес-моделей цифрової економіки, які базуються на цифрових екоплатформах; впровадження технологій NFT та виникнення токенономіки. З’ясовано, що саме NFT-технологія стає базовою для брендингу в цифровій економіці та надає певні можливості в частині формування стратегії брендингу в цифровій економіці та створення цифрових активів. Обґрунтовані специфічні ознаки цифрових брендів або традиційних брендів, які набувають певні характеристики в цифровій економіці та запропоновано визначення бренду в цифровій економіці, що базується на можливості створення додаткової цінності в режимі реального часу. Сформовані принципи брендингу в цифровій економіці. The article substantiates the strategic principles of brand management in the digital economy. Possibilities of digital brand management tools were considered and analyzed. The analysis of scientific approaches to defining the concept of “brand” was carried out. It is concluded that the branding strategy is based on long-term relations with the consumer, but the brand is considered as a certain idea that connects all directions of the business, creating its uniqueness. The conclusion is made regarding the influence of digitalization on the formation of individualization of relations with consumers, due to the introduction of digital tools and receiving direct contact with the consumer. The capabilities of digital brand management tools and the transformation of the strategic foundations of brand management were considered and analysed. Differences between traditional and digital branding tools were identified. Factors influencing the change of strategic approaches in the brand management system were reasoned and systematized, which include the following: rapid development of the latest tools in the field of information and communication technologies; changing consumer behaviour in the digital economy; the possibility of an instant impact on the consumer's consciousness due to the use of AR and VR technologies; the possibility of analytical processing of information in real time due to the use of Big Data, Cloud Technology, Blockchain; individualization of relations with the consumer and the possibility of instant satisfaction of their needs; introduction of new business models of the digital economy, which are based on digital eco-platforms; introduction of NFT technologies and the emergence of tokenonomics. It was found out that NFT technology is becoming the basis for branding in the digital economy and provides certain opportunities in terms of forming a branding strategy in the digital economy and creating digital assets. The specific characteristics of digital brands or traditional brands that acquire certain characteristics in the digital economy are substantiated, and a definition of a brand in the digital economy based on the possibility of creating additional value in real time is proposed. Branding principles in the digital economy were established.